Reis John en Petra 2016 en 2017

Langkawi en Koh Lipe

Trouwe volgers,

BAM! Beter laat dan nooit...

Wat ga je doen als het thuis sneeuwt, koud, vies en lelijk is? Juist... dan ga je het einde van je reis opschrijven (en daarmee stiekem weer een beetje nagenieten) en de site compleet maken!

Hierbij dan onze afsluiter op Langkawi Maleisië en Koh Lipe Thailand! De laatste week van onze vakantie is dan helaas aangebroken. Wat is de tijd snel gegaan. Na lekker actief te zijn geweest op Borneo gecombineerd met de vochtige hitte hebben we besloten om in Langkawi en Koh Lipe lekker te chillen.

Langkawi is een mooi eiland aan de noord west kust van Maleisië. Het is hier min of meer hetzelfde als de rest van de Aziatische landen die we hebben bezocht. Warm, vochtig, mooie natuur, heerlijk aardige mensen en niemand kent stress. Met een scooter hebben we een groot gedeelte van het eiland verkend. De tips van mijn mattie Tim die het eiland op zijn duimpje kent, kwamen echt goed van pas. We zijn bijvoorbeeld de grote berg in het midden van het eiland (Gunung Raya) opgereden met de scooter en genoten van het schitterende uitzicht.

Aan de andere kant van het eiland hebben we een mangrove tour gedaan en hierbij ga je met een bootje door de bossen die op het water groeien en zie je veel mooie natuur en dieren zoals aapjes en roofvogels. Een filmpje die we hebben gemaakt bij het voeren van de aapjes vinden jullie in deze link: https://vimeo.com/246574811

Verder heb je aardige stranden op het eiland en kun je hier lekker eten, chillen en je goed laten verzorgen.

Vanuit Langkawi zijn we een paar dagen met een boot naar Koh Lipe in Thailand gegaan. Koh Lipe is echt een heel klein eiland en het strand met de kleurige bootjes is er erg mooi. Het is wel mega toeristisch en het is ook erg jammer dat er erg veel rotzooi wordt achtergelaten op het stand maar ook op het eiland zelf. Hadden we van te voren ook wel van mensen gehoord maar we vonden het uiteindelijk toch zeker de moeite waard om er een paar dagen te verblijven.

Helaas is hiermee onze reis van 6 maanden tot een eind gekomen en zijn we via Langkawi, Dubai op 23 mei in Amsterdam aangekomen. Exact 6 maanden heeft onze reis dan geduurd!

Nu zijn we alweer ruim 6 maanden thuis en we denken nog elke dag aan de mooie reis die we hebben gemaakt. Een aanrader voor iedereen!!!

Bedankt voor het volgen en de leuke berichten die jullie hebben achtergelaten!

Op naar de volgende wereldreis ;)

Petra en John

Esther

Wauw!!!! Wat was t leuk om jullie zo te mogen volgen... Heel begrijpelijk dat jullie er nog vaak aan terug denken. De foto’s zijn al mooi, dus moet t in t echt helemaal geweldig zijn geweest!!! Bedankt voor jullie mooie/leuke verhalen en foto’s!

Arie

Met sneeuw naar de foto's kijken, maakt het een beetje goed dat het al maandennnnnn geleden is :-0