Reis John en Petra 2016 en 2017

Maleisie het vaste land

Lieve allemaal,

Na het droge en warme Myanmar en Laos vervolgen we onze reis naar Maleisië. Vanuit het vliegtuig was het al goed zichtbaar hoe groen het land is.

Onze Maleisië reis begint op het vaste land in de hoofdstad Kuala Lumpur (KL). Na eerst een bezoekje gebracht te hebben aan het kantoor van Deloitte, waar John zijn SIM kaart kon ophalen, hebben we daarna een telefoon gekocht en daarmee was John weer online! In Kuala Lumpur lijkt men rijk, of ze stoppen al het geld dat ze hebben in auto’s want de dikke 7 series, Massarati’s en Ferrari’s waren niet te tellen. Ze houden in Maleisie wel van auto’s! Oja en ze houden ook van de KFC, bijna op elke straathoek wel 1 te vinden.

Van de collega van John (Tim) hadden we een aantal tips gekregen voor KL. Een bezoek aan een restaurant op verdieping 57 (Marini’s on 57th) langs de Petronas Towers en een skybar (Traders Hotel) was erg leuk en heeft ons goed gedaan. Thnx Tim!!! Het voelde na 6 weken Myanmar en Laos ook wel weer goed om in een Westerse stad te zijn met alle gemakken voorzien. De Petronas torens zijn indrukwekkend, het zijn de grootste twin towers ter wereld.

Na bijgekomen te zijn in KL hebben we de auto opgehaald en zijn we naar het noorden gereden, naar de Cameron Highlands. De Cameron Highlands is een streek in de bergen en is vernoemd naar een Brit die tijdens de bezetting van Maleisië het gebied in kaart heeft gebracht. In de bergen is het voor Aziatische begrippen lekker koel en dat beviel ons voor de afwisseling ontzettend goed! Hier hebben we verschillende thee- en aardbeien plantages bezocht. En uiteraard hier en daar wat geproefd!

Na alle thee en aardbeien hebben we onze reis vervolgd naar George Town. George Town is een Unesco stadje gelegen op een eiland aan de noordwestkust van het vaste land van Maleisië. Omdat het eeuwen terug een belangrijke handelsstad was zijn er veel invloeden van verschillende culturen blijven hangen en dat zie je terug in oude gebouwen en aan de ontzettend uitgebreide keuken. De bezienswaardigheden van de stad bezoeken (onder andere veel muurschilderingen) werd afgewisseld met lekker eten en drinken. De leukste plek om te eten vonden we de Red Garden Food Paradise. Eerst zoek je een tafeltje uit en vervolgens kun je bij de vele eettentjes je eten bestellen. Je geeft je tafelnummer door en ze komen netjes je gerechtjes brengen. Drankje en muziekje erbij en dat maakte het tot een geweldige beleving.

Via een bijna horizontale trein hebben we ook Penang Hill bezocht. We kwamen aan toen de heuvel in de wolken/mist zat maar na een tijdje trok de mist weg en hadden we een schitterend uitzicht over George Town.

Na zoveel stad te hebben gezien was het tijd voor zon, zee en strand. De volgende bestemming op onze rondreis waren de Perhentian eilanden. Het zijn 2 eilanden aan de noordoost kust van het vaste land. Schitterende witte standen met kraakheldere zee en heel veel groen op de eilanden. We hadden een leuk resort aan een rustig stand, inclusief de aapjes die erbij hoorden! Hier konden we wel even relaxen! Tussen het relaxen door hebben we gesnorkeld en gedoken en heeft John zijn Padi gehaald!

Na de Perhentians wilden we eigenlijk nog Melaka bezoeken (ook Unesco) maar helaas zijn we een paar dagen verloren op de Perhentians omdat we beide ziek zijn geweest. Maar dat is niet zo’n straf op zo’n prachtig eiland. Vooralsnog hebben we Melaka moeten overslaan. We hebben de auto ingeleverd in KL en hebben toen de bus gepakt naar Singapore. WAT EEN STAD!!! Hierover snel meer.

Heel veel groetjes en Xx van ons

Esther

???? en John gefeliciteerd met het behalen van je PADI!!!

Loes

Leuk weer guys! Ook die foto's van jullie. Gelukkig zijn jullie weer beter. Gefeliciteerd John! Geniet nog lekker van jullie laatste tijd daar in Singapore!

Mechteld

Ha John en Petra, wat heerlijk dat jullie nog steeds aan het reizen zijn! En wat is Azië divers he. Onze volgende bestemming is Tanzania en Zanzibar:)

Wendy

Wauw! Wat een mooi land! Super mooie foto's, weer. En je kunt zien hoe jullie genieten :)