Reis John en Petra 2016 en 2017

Laatste dagen in Chili

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Nieuw jaar, nieuwe doelen en voornemens. Ons doel/voornemen is vooral (blijven) genieten! En die van jullie?

Na de kerstdagen hebben we met onze semi Brabantse vrienden Sjoerd en Janneke afgesproken om samen de wijnvelden in Santa Cruz onder Santiago te ontdekken (Colchagua Valley). We hebben een wijngaard bezocht en hebben uiteraard onder het mom van ‘ff proeven’ hun halve voorraad weg getikt

Laughing

Onze volgende bestemming was Valpariaso waar we nieuwjaar hebben doorgebracht. Samen met mensen uit ons hostel hebben we heerlijk gegeten en zijn we samen de berg opgelopen om naar het vuurwerk in de haven te kijken.

Na paar dagen in Valparaiso hebben we onze reis naar het noorden vervolgd met een bezoek aan de Elqui Valley. De regio van de pisco brouwerijen! Deze werden dan ook de eerste dag via een leuke mountainbike route verkend en uiteraard is er ook weer het een en ander geproefd… ;) Gelukkig voor John lag er ook een bierbrouwerij op de route.

We sliepen in Vicuna in een erg leuk B&B met zwembad van Loes en Michel. Erg gezellige mensen die heel lang in België hebben gewoond.

In de avond hebben we een trip gemaakt naar Mamalluca waar we hebben genoten van de meest heldere sterrenhemel die we ooit hebben gezien! Wauw!

Na een korte nacht zijn we naar het hoogste punt in de Elqui Valley gebracht en zijn we terug gefietst met de mountainbikes (gelukkig grootste gedeelte downhill). Wat een prachtige vallei!!!

Na de Elqui Valley stond San Pedro de Atacama op het programma (na busrit van 16 uur)! De droge woestijn in en wat was het hier warm! In de omgeving van San Pedro hebben we super mooie natuur gezien. Valle de Luna, El Tatio Geysers en Piedras Rojas. In een gebied van ongeveer 100 vierkante kilometer, zoveel verschillende natuur dat vonden we heel bijzonder.

Onze laatste stops in Chili waren Iquique en Arica. Hier hebben we een spookstadje (verlaten stad als gevolg van het sluiten van enkele mijnen) bezocht, de vishaven bezocht en lekker aan het strand gelegen!! In het noorden van Chili zag je al dat je dichterbij Peru kwam, met name aan de kleding van de mensen.

Na ruim 7 weken in Chili en Argentinië te hebben doorgebracht gaan we via een tussenstop in Tacna Peru, vanmiddag naar Colombia vliegen.

Chili en Argentinië zijn echte aanraders! Je hebt hier vrijwel alles qua natuur. Gletsjers, sneeuw, heldere blauwe meren, groene landschappen en droge woestijnen met oases. Elk type landschap is schitterend! In een woord omschreven, wauw!!

Bedank voor jullie leuke reacties! Leuk dat jullie met ons meereizen!

Xx John en Petra

Fanny

Super mooi weer. Geniet ervan!

Theo en Astrid

Als wij jullie verhalen en foto's/film lezen en bekijken, hebben wij ook een beetje vakantie!
GEWELDIG!!!
Geniet er samen van!

Toon

Kei mooi en spannend verslag geschreven.
Mooi hoe jullie genieten!!

Maartje Berkers

Super gaaf John en Peet!!
Mooie foto's. Wat een ervaringen...
Blijf vooral genieten...

xxx

Evelien Lormans (Deloitte)

Wederom mooie foto's. Geniet er van en ik ben ook benieuwd naar jullie verhalen over Columbia.

Gr. Evelien

Miriam