Reis John en Petra 2016 en 2017

Patagonie

Hola Amigos,

Alweer 3 weekjes voorbij, tijd voor een update van onze reis! Afgelopen weken zijn we door het prachtige Patagonië gereisd. Vanuit Puerto Montt zijn we op de boot gestapt met de bestemming Puerto Natales, Chili. Een schitterende tocht door de fjorden, waar we ook de eerste dolfijnen en zeeleeuwen hebben gezien!

Vanuit Puerto Natales hebben we het nationale park Torres del Paine bezocht. Het park is schitterend, vele mooie landschappen, bergen en mooie heldere blauwe meren. We hebben de eerste dag met de auto rondgereden en de tweede dag een tocht met 875 hoogtemeters afgelegd. We hebben 8 uur gewandeld om uiteindelijk de basis van de Torres del Paine torens te zien, maar het was het waard! Wat een schitterend plaatje, de foto’s zeggen volgens ons genoeg ;)

Daarna zijn we doorgereisd naar Punta Arenas waar we een bezoekje hebben gebracht aan het eiland Isla Magdalena waar 60.000 pinguïns leven en rondgevaren langs het zeeleeuwen eiland Isla Marta. Hierna hebben we de bus gepakt en de oversteek gemaakt naar Argentijns Ushuaia, meest zuidelijke stad van Zuid Amerika (Fin del Mundo), waar we door het nationale park Tierra del Fuego hebben gewandeld, een 4x4 offroad tocht en een (korte) wandeltocht naar de Martial Gletsjer hebben gemaakt.

Op 17 december zijn we naar El Calafate (Argentinië) gevlogen. El Calafate ligt aan het mooie Lago Argentino waar met de boot tussen de ijsschotsen van de Upsala gletsjer hebben gevaren. Deze dag hebben we ook een bezoek gebracht aan Estancia Cristina (voorheen schapenboerderij) waarna we met 4x4 wagen naar het viewpoint over de Upsala gletsjer gereden zijn. De 2de dag hebben we in de ochtend gletsjer Perito Moreno bezocht, de enige gletsjer die niet in omvang afneemt. In de middag hebben we een hike over de gletsjer gedaan. Wat een ervaring! Hierna zijn we vertrokken naar El Chalten waar we naar de base of the Fitz Roy zijn gewandeld. Het was een mooie toch, maar helaas hebben we de berg niet goed vast kunnen leggen vanwege de bewolking.

Vandaag zijn we aangekomen in Huilo Huilo waar wij de kerstdagen doorbrengen in dit nationale park van Chili. Nagenieten van de prachtige dingen die we de afgelopen 4 weken gezien hebben. Want wat is het hier prachtig, de vele gletsjers, besneeuwde bergtoppen en de vele blauwe meren. Nog 22 weekjes te gaan, wij vermaken ons wel!

Feliz Navidad!!

Adiós John & Petra

Wendy

Super leuk om weer wat van jullie te zien en lezen! Hele fijne feestdagen daar. ????

Helmy

Veel plezier nog, fijne kerstdagen.
Mooi verhaal.
Groetjes

Fanny

Super mooi daar. Geniet ervan

Ome johan

Mooie fotos geniet ervan

Mechteld

Prachtige verhalen en foto's! Wij zijn inmiddels alweer een weekje in NL. Hele fijne feestdagen en veel plezier met de volgende avonturen, we zullen jullie blog in de gaten houden:)

Evelien (Deloitte)

De foto's zeggen inderdaad genoeg. Super gaaf. Fijne kerstdagen, daar in Chili!

Jolanda (RD)

Supermooi daar! Geniet van de bijzondere jaarwisseling!

Arie

Wow, jaloersmakend...

Het eind van de wereld :-)

Laer

Ziet er goed uit zeg!

Nicole van de Laar

Die pinguïns!! Wauw! Sowieso ziet alles er super mooi uit. Ik hoop dat jullie heerlijke kerstdagen hebben gehad. Geniet van oud en nieuw en tot over 22 weekjes!

Jan verschuuren

Ha Petra en John jullie prachtige reisverslag gelezen Moet een geweldige ervaring zijn Misschien worden jullie concurrenten an Floortje Dessing nog heel veel plezier gewenst en een fijne en bijzondere jaarwisseling gewenst Gr Jan

Marleenvdb

Wauw, wat zien jullie foto's er fantastisch uit! Houd ons vooral op de hoogte zodat wij ook een beetje met jullie mee kunnen reizen :-).

Barbara

Wauw Petra en John, wat ziet dat er prachtig uit! Geniet ervan, maar dat lukt wel zo te zien :)

Anke

wat een prachtige foto's en verhalen, eigenlijk ben ik best een beetje jaloers. Mooi hoor. Op naar het volgende avontuur.